استقلال نوين
مطالب ورزشي علي الخصوص فوتبالي

هافبک پيشين تيم ملي فوتبال پرتغال يک روز پس از سالروز تولد 36 سالگي‌اش از دنياي فوتبال خداحافظي کرد.


اندرسون لوئيز دسوزا ملقب به دکو، هافبک پيشين تيم‌هاي بارسلونا و چلسي يک روز پس از تولد 36 سالگي‌اش در پي چند مصدوميت شديد به دوران حرفه‌اي خود پايان داد و از دنياي بازيگري خداحافظي کرد.

به گزارش خبرگزاري تسنيم و به نقل از رويترز، دکو، هافبک تيم فوتبال فلوميننزه برزيل با انتشار بيانيه‌اي گفت: خيلي دوست داشتم تا پايان مسابقات اين فصل قهرماني برزيل حضور داشته باشم ولي متاسفانه نمي‌توانم. تمايل داشتم هر آنچه از دستم بر مي‌آمد را براي فلوميننزه انجام دهم ولي شرايط بدني‌ام اجازه اين کار را نداد.

دکو که متولد کشور برزيل است با تيم کورينتيانس به دنياي فوتبال معرفي شد و در سال 1997 راهي کشور پرتغال شد. او در ابتدا به باشگاه آلورکا پرتغال ملحق شد و در سال 1998 سر از باشگاه پورتو در آورد. دکو 6 سال در پورتو بود و موفق شد در سال 2004 با اين تيم قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شود.

درخشش با اين تيم پرتغالي سبب شد تا بارسلونا براي به خدمت گرفتن دکو وارد عمل شود. او به مدت 4 فصل براي آبي‌و‌اناري‌پوشان بازي کرد و پس از آن به چلسي رفت. پس از 2 سال بازي براي اين تيم لندني، او در سال 2010 ليگ برتر انگليس را به مقصد برزيل ترک کرد.

دکو که اصالتي برزيلي دارد پس از اينکه تبعه کشور پرتغال شد در سال 2003 اولين بازي خود را براي تيم ملي پرتغال انجام داد و تا سال 2010 نيز در اين تيم عضويت داشت.

حميت آلتينتوپ، مدافع گالاتاسراي، در آستانه ديدار تيمش مقابل رئال در مرحله يک چهارم نهايي چمپيونزليگ، اعلام کرد که هنوز هم براي باشگاه رئال احترام زيادي قائل است.


اين مدافع باتجربه در تابستان 2011 با انتقالي آزاد از بايرن به رئال پيوست اما در تنها فصل حضورش در اسپانيا، تنها 12 بازي براي اين باشگاه انجام داد.

به نقل از گل، با اين وجود، او مشکلي با رئالي ها ندارد و مورينيو و رونالدو، سرمربي و هم تيمي سابقش، را مورد ستايش قرار داد.

او در گفتگو با مارکا گفت:" من هيچ احساس بدي نسبت به رئال، به هيچ صورتي ندارم. من تنها مي توانم از اين باشگاه تعريف کنم. من فردي هستم که هميشه مثبت فکر مي کند.مورينيو مربي بزرگي است که چيزهاي زيادي در مورد فوتبال مي داند و همه چيز را تحت کنترل دارد. او به طور خستگي ناپذير همه چيز را در رختکن تحت کنترل دارد. او مي داند که چه زماني با يک نفر صميمي باشد و چه وقت از او فاصله بگيرد.رونالدو بازيکن تاثيرگذاري است ؛ يکي از بهترين بازيکنان دنيا اما رئال فقط رونالدو نيست. آنها تيم بزرگي هستند. اگر فکر کنيم که تنها با متوقف کردن رونالدو مي توانيم صعود کنيم، اشتباه کرده ايم.در فوتبال هر اتفاقي ممکن است. من در بازي هاي زيادي بازي کرده ام که علي رغم اينکه شانس پيروزي ما کمتر به نظر مي رسيد، اما به پيروزي رسيديم."

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلال نوين رشت و آدرس esteghlal-novin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان